Субота
23.11.2024
10:03
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
Виховні години »
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 49

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

СЦЕНАРІЙ

ПРОВЕДЕННЯ ПЕРШОГО УРОКУ-ГРИ

«РІДНИЙ КРАЙ, ДЕ МИ ЖИВЕМО, УКРАЇНОЮ ЗОВЕМО!»

5-А  клас

 

Класний керівник:

Доманська М. І.

Мета: розвивати інтерес учнів до вивчення історії, географії, культури України та традицій рідного краю; зміцнювати в учнів почуття національної гордості й гідності; виховувати патріотизм, повагу до  традицій і звичаїв українського народу.

Завдання:

*      виховання в учнів 5 класу у дусі патріотизму, ціннісного ставлення до Батьківщини;

*      усвідомлення духовної єдності з українським народом та своєї національної ідентичності;

*      розширення кола знань з історії України та рідного краю;

*      стимулювання дитячої спостережливості, уваги, ініціативи, творчості.

  • Державні символи України; вислови про Україну, карта України, аудіосупровід.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня «Лише у нас на Україні».

Для роботи на уроці учні об’єднуються у дві команди.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація.

Вчитель: Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас, бо на ній живуть ваші мама і тато, братики і сестрички, бабуся і дідусь – ваш рід, ваша родина. Родина до родини – то народ.

Наш Перший урок пропоную розпочати  рядками про Батьківщину – Україну.

Учень:

Моя Україна

На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна.

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, –

Пісенна моя Україна.

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

Запитання:

*      Поміркуйте, діти, про що цей вірш? Яку головну думку хотів до нас донести автор?

*      Які почуття викликає у вас цей вірш? Чому?

Мозковий штурм „Батьківщина для мене…”

Учням пропонується продовжити речення:

  • Батьківщина для мене…
  • Я люблю Україну, бо…

ІІІ. Основна частина

Вчитель: – Україна – це отча земля, рідний край, де ми народилися.

Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української  землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

Сучасна держава Україна утворилась у результаті розпаду Радянського  Cоюзу 1 грудня 1991 року. Україна – унітарна європейська держава. Нашими сусідами є такі країни: Білорусь, Росія, Польща, Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина. Розвиваються рівноправні міждержавні економічні зв’язки.

На жаль, у нас не все гаразд на сьогоднішній день. Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013 року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану та АТО і заради чого вони  жертвують своїм життям.

Відповіді учнів: за свободу, волю, єдинство, незалежність!!!

Вчитель: Вшануємо пам’ять загиблих  хвилиною мовчання.

Скажіть мені, будь ласка, чи зможе захистити себе від агресії країна, в якій не має патріотів? (Діти відповідають).

Країна, яка не зростила патріотів не має права на життя, бо вона не спроможна боротися за свою цілісність, за свою свободу. Україна впродовж століть боролась за незалежність. І зараз знову у кривавій боротьбі відстоює право на своє життя, на свою свободу, право на європейський вибір.

Як ви розумієте зміст цього поняття?

Учні відповідають, учитель підсумовує. Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.

Ви, юне покоління, є тією молодою парослю, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але за умови, що вона живитиметься глибоким корінням, яким є мова народу, його історія, культура, мистецтво, звичаї і традиції.

Наскільки старанно ви їх вивчаєте та засвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня патріотична гра  «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо!». Кожна команда отримає свої завдання, які їй потрібно буде вирішити. А нагородою для всіх буде дружба і гарний настрій.

Патріотична гра

Завдання перше –  „Державні символи”

Командам пропонується назвати державні символи України. Поки одна частина команди працює над цим завданням, інша, малює на дошці кольоровою крейдою прапор та герб України.

Завдання друге – „Хто більше”

Командам пропонується записати на дошці в алфавітному порядку назви міст, річок.

Варіант 1. Записати в алфавітному порядку назви українських міст (напроти кожної букви алфавіту по одній назві).

Переможцями стають ті, хто запише більше назв.

Орієнтовно: Андрушівка, Бар, Бровари, Бориспіль, Вінниця, Ватутіне, Галич, Глухів, Донецьк, Дніпропетровськ,  Житомир, Жмеренка, Запоріжжя, Золотоноша, Кам'янець-Подільський, Коростень, Львів, Луцьк, Лебедин, Мукачеве, Ніжин, Овруч, Полтава, Первомайськ, Рівне, Ромни, Суми, Славута, Тернопіль, Ужгород, Фастів, Чернівці, Чернігів, Чортків, Черкаси, Шепетівка, Шостка, Хмельницький, Херсон, Южне,

Завдання третє - Поясни прислів’я і приказки

Командам пропонується пояснити прислів’я і приказки про рідний край:

Команда 1.

  1. «За рідний край життя віддай».
  2. Де рідний край, там і під ялиною рай.
  3.  «Ми з такого роду, що любимо свободу».

Команда 2

  1. Кожному мила своя сторона.
  2. «Козацькому роду нема переводу».
  3. Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.

Завдання четверте – Вікторина «Чи знаєте ви Україну?»

  1. На якому материку ми живемо? (Євразія).
  2. Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).
  3. З якою державою Україна межує на сході? (Росія).
  4. Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).
  5. Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в Закарпатській області поблизу с. Ділове).
  6. Як називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).
  7. Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).
  8. Кого з руських князів і за що іменують Великим? (Володимира Хрестителя)
  9. Хто заснував Запорізьку Січ? (Д. Вишневецький Байда)
  10. Назвіть автора музики Гімну України. (Вербицький)
  11. Звідки походила дружина турецького султана Роксолана Хурем? (З Рогатина)
  12. Назвіть ім'я сестри засновників Києва? (Либідь)

Завдання пяте – „Не баримося, збираємося”

Команда 1. „Зібрати козака в похід”. Команда отримує завдання зібрати козака в похід, відбираючи малюнки з козацьким спорядженням серед малюнків із спорядженням татаро-монголів, вікінгів, лицарів тощо, правильно називаючи усі елементи українського чоловічого костюму.

Бонусне запитання до команди: Для чого козаку чуб?

Чому запорізькі козаки носили довгі чуби? Чуб запорізького козака, або, як говорили необізнані люди, оселедець — це не просто елемент козацького способу, це ще й ціла легенда. По-перше, потрібно відзначити, що лише зрілі козаки, які вже встигли, що називається, понюхати пороху, мали право на довгий чуб. Така зачіска була під забороною для молодих воїнів. Це не свідчить про ієрархію, а показує, що досвідчені козаки за час проведених битв встигли «заробити» стільки гріхів перед Богом, що ніякими молитвами їх вже не замолити. Запорізький козак був упевнений в тому, що численні гріхи після смерті обіцяють йому лише одне — «горіти в пеклі». У зв'язку з цим треба було придумати якесь рішення, здатне пом'якшити козацьку долю. Вихід був знайдений. Він полягав у такому: козак не даремно відрощував собі чуба — саме за нього, змилостивившись, Господь таки витягне козака з пекельного полум'я. При цьому досвідчений козак мав носити оселедець так, щоб той спадав на ліву сторону. Це було потрібно для того, щоб волосся скидало нечисту силу, яка, нібито, сиділа у козака на лівому плечі і намагалася штовхнути того на безбожництво. Чуб був відмітною ознакою справжнього козака, який не забув про віру і усвідомив всі свої неправедні вчинки. Саме тому у полонених запорожців турки часто відрубували довгі чуби, щоб їхня віра похитнулася і порятунку з пекла можна було не чекати.

Команда 2. „Зібрати дівчину на вечорниці”. Команда має правильно підібрати жіночий костюм, вибираючи малюнки з жіночими елементами українського національного костюму серед малюнків із зображенням російського, польського, татарського жіночого вбрання, правильно називаючи його.

Бонусне запитання до команди: Для чого дівчині коса?

З давніх-давен вважалося, що дівоча коса слугує для накопичення життєвої сили, необхідної для здоров'я і духовного розвитку. Уважне ставлення до своїх кіс означало турботу про себе і свою силу, бо якщо на голові безлад, то і в голові, ймовірно, також. Коса нагадує візерунок "безконечник" — символ зв'язку минулого й майбутнього. Наші прабабусі вірили, що заплетене у косу волосся "заплутує" недобрі думки оточуючих, тож дівчину з косою неможливо зурочити. Довга коса — честь дівоча! Колись у наших селах парубки за негідну поведінку дівчини силоміць обрізали їй коси і це була ганьба...

Завдання шосте – „Що до чого”

Командам пропонується назвати предмети українського народного мистецтва і побуту, зображені на малюнках.Кінець форми

1  праски та  прялка

2 –  люлька та музичні інструменти (ТРІСКАЧКИ – набір дерев'яних дощечок (20), які нанизані на жильну струну й утворюють сухий та різкий звук. РУБЕЛЬ – дошка з нарізаними поперек зубцями. Найпоширенішим ударним інструментом у народній музиці є БУБОН (решітка). Легкий дерев'яний обідок, обтягнутий з одного боку шкірою, – це найпростіша конструкція бубна, що був відомий на Україні ще за часів Київської Русі. Сучасні матеріали, металеві дзвіночки, тарілочки, гарне оздоблення змінили вигляд бубна, що завжди супроводжував танцювальну музику, входив до складу полкової музики війська Запорізького. Із західних областей України в інші регіони країни прийшов екзотичний ударний інструмент, що за специфічне забарвлення звуку зветься БУГАЙ. У невеличкій конусоподібній діжечці верхній отвір обтягнуто шкірою. До неї в центрі прикріплено пучок конячого волосся. Музикант зволоженими у квасі руками сіпає за волосся і видобуває найбільш стійкі звуки акорду).

Завдання сьоме – „Частування ”

Ведучий звертає увагу дітей на те, що українці славляться своєю гостинністю і охоче приймають мандрівників, подорожніх, запрошують на гостину, і пропонує обдумати „Українське меню для іноземця” таким чином, щоб представити традиційні українські страви на Різдво.

Православні та грекокатолики відзначають Різдво 7 січня. До куті на пісну вечерю обов'язково готують узвар, на столі, за традицією, мають бути 12 пісних страв на честь 12 апостолів.  За біблійною оповідкою, цього дня у Віфлеємі в хліві Діва Марія народила Ісуса Христа. Першими, хто привітав новонародженого, були пастухи. Звістку про появу на світ Сина Божого їм принесли янголи. Пізніше до немовляти прийшли волхви-мудреці зі Сходу. Про Месію вони знали з легенд. Дорогу до міста їм вказувала яскрава зірка. Різдву передує чотиритижневий піст. Його останній день називається Святим вечором, або Багатою кутею. У цей день люди намагаються не їсти до сходу першої зірки. Потім починається святкова вечеря. На стіл ставлять 12 пісних страв. Першою куштують кутю. Потім їдять усе інше, запиваючи узваром. Різдвяним атрибутом є також дідух – сніп із колосків жита або пшениці, зібраних у кінці жнив.  Після вечері діти йдуть колядувати. Як правило, колядують хлопчики. Вважалося, що вони приносять удачу.

Перелік 12 страв, котрі готують на Святвечір, щоб кожен місяць у новому році був щедрим: 1. Кутя. 2. Узвар. 3. Риба смажена. 4. Пісний борщ. 5. Тушкована капуста з грибами. 6. Голубці з рисом та тушкованою морквою і пастернаком. 7. Пшоняна каша з грибною приправою на олії. 8. Салат із буряка и чищеного оселедця. 9. Салат із солоних огірків, кислої капусти та цибулі. 10. Квасолеві млинці. 11. Гостра приправа із товченого часнику, чорного перця, зеленого кропу, томатної пасти та олії. 12. Варена картопля, змащена товченим часником з олією.

Завдання восьме –  „Україна співоча”

Варіант 1. Команда отримує завдання назвати чи проспівати народні пісні, в яких згадується червона калина, жито і пшениця.

Сонце гріє, вітер віє З поля на долину, Над водою гне з вербою Червону калину.

 

Тече вода під явора Яром на долину, Пишається над водою Червона калина.

 

Говорила мати: — Не забудься, сину: Як збудуєш хату, Посади калину.

 

Білий цвіт калини — Радість України. А вогнисті грона — Наша кров червона.

 

Зацвітай, молода калино, Серед тихого повесніння.

Чиста хвиля до тебе плине, Омиває твоє коріння.

 

На калині мене мати колихала, Щастя й долі в чистім полі виглядала.

Ой, калинонько червона, не хилися, Від землі ти сили й соку наберися.

 

Роди Боже Жито-пшеницю Всяку Пашницю. У Полі Ядро а в Домі Добро!

 

Сійся-родися Жито-Пшениця Всяка Пашниця

Зверху Колосиста зісподу Корениста Будьте з Святом здорові З Новим Роком!

Завдання девяте „Переведи мене через Майдан”

Учасникам по черзі потрібно подолати перешкоди із завʼязаними очима, керуючись підказками команди.

Підбиття підсумків. Після закінчення гри підбиваються підсумки, визначаються переможці.

  • V. Рефлексія.

Учитель пропонує учням самостійно зробити висновок з почутого на уроці і підсумувати: «Яким має бути справжній патріот України?».

Вчитель: Кожну нашу родину можна порівняти з могутнім деревом, в якого міцні корені. Відірви ці корені – зламається дерево. І навпаки, наша пам’ять робить його невмирущим. Спробуємо зробити всім своїм життям, працею так, щоб дерево вашого роду ніхто не зміг похитнути. Гідно несіть славу ваших предків, завжди вставайте на захист свободи і незалежності своєї Батьківщини – України, докладіть своїх зусиль для того, щоб вона стала багатою, сильною.

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites